Big or small lies are lies ♥ 35

-Vad står det på?

-På ena sidan står det’’I wil never let you go amberhjärtajustin’’ och nu har han ristat in ’’If it meant to be we will meat again’’

-Aww vad gullig han är

-Nja, Killar är också svin ibland


 

- Jag hade aldrig trott att Justin skulle vara en sådan kille,
- Men kan aldrig lita på en kille.
* Ring*Ring*
Klockorna ringde in och fort tömdes korridoren, jag kollade på schemat och såg att vi skulle ha gympa och så typsikt mig att glömma kläder men aja våran gympalärare är as shyst så han tycker nog det är okej om jag glömmer. Nu har jag börjat vänja mig vid alla korridorer och vart alla klassrum liggen. I början visste jag knappt vart mitt egna skåp låg men mina snälla vänner hjälpte mig.
- Jag har glömt kläder sa jag när jag kom fram till våran gympalärare.
- Okej, det är okej för den här gången men försök att komma ihåg till nästa lektion sa han med ett varmt lèende på läpparna.
Jag vände mig om och gick fram till Payton som stog och pratade med resten av tjejerna.
- Har du glömt kläder Amb ?
- Haha aa.
Jacob visslade i visselpipen och drog allas uppmärsamhet till honom, han pratade om vad dem skulle göra medans vi som hade glömt skulle gå ut och gå någonstans.
Jag var den ända tjejen som hade glömt kläder sen var det 3 killar som också hade glömt.
Nu önksade jag att jag hade tagit med mig mina kläder så jag skulle slippa gå i regnet.
Killarna gick några meter framför mig och jag gick med min mobil i handen för att ha något att göra.
- Eyy Amber vi sitter här tror du verkligen att vi ska gå ut och gå ?
- Men märker han inte det då ?
- Nej då och om han gör det så är det skit samma han bryr sig inte.
Dem satte sig vid ett runt bord med 6 platser, jag satte mig vid en av stolarna och börjad kolla twitter.
- Så är det sant med det om Bieber ? frågade Hugo
Jag kollade upp på honom och gav honom en menigsful blick och svarade snabbt.
- Aa tyvär.
- Tyvär ? är det inte as coolt med att vara tillsammans med en kändis ?
- Nej, folk är svin ibland dryga kändisar det är inte så roligt som man tror att det ska vara.
- Men är det inte kul med alla papparatzi och fans ?
- Nej snarare skit jobbigt.
*Ring*ring*

Jag kollar på min mobil och ser att det är Justin som ringer.
- När man pratar om trollen sa jag ironiskt och alla 3 killarna kollar upp på mig.
- Är det Justin som ringer ?
- aa

Utan att tveka klickade jag på röd lur och la ner mobilen i fickan igen.

- ska du inte svara honom ?
- Nej, då kommer han bara prata om hur ledsen han är att att gjorde det och att jag ska ge honom en chans till blabla...
- Vad gjorde han igentligen.
- Lång historia.
sa jag eftersom jag inte orkade berätta det om och om igen för det får mig bara att tänka på hur ont det gör .
- Så nu kan vi gå in igen vi slutar om 10 minuter.
Långsamt gick vi och små snackade till gympasalen. Vi berättade att vi var tillbaka så vi fick gå.
Den sista lektionen var rätt seg vi skulle ha språk, men det ända jag tänkte på var Justin, om jag skulle svarat undra vad han skulle säga ifall det var något viktigt.
När 50 slöa minuter hade gått slutade vi äntligen för dagen, jag tog mina saker och tog saker och tog bussen hem.
Det var ingen hemma alltså har jag huset för mig själv i några timmar.

*Nästa dag på morgonen *

Om 20 minuter behövde jag åka för att hinnna till skolan, idag tänkte jag ta min ferrari till skolan för jag orkar inte ta bussen dit och sen behöva vänta 30 minuter för att bussen ska komma det är lika bra att ta bilen när jag har en.
Dem sista 20 minuterna kollade jag lite på tv, jag zappade mellan kanalerna för att hitta en kanal som lockade mig. Men inget kunde finna mitt intersse. Så istället tog jag mina nycklar och knöt mina rena vita converse.
Jag startade bilen och började köra mot skolan. Direkt när jag kom i synhåll så såg jag alla miner när min rosa ferrari kom in rullade på skolan pakerning. Jag skrattade åt allas miner det såg ut som om dem hade sätt en utomjording.
- Omg är det din bil sa Payton när jag kom fram till henne.
- emh ja, har ni aldrig sätt en ferrari innan eller ? skämtade jag.
- Jo det är klart men lixom hur ofta är det en 17 åring äger en egen ferrari med sitt namn på.
- Ganska ofta tror jag.
- Nej tp aldrig, men är dina föreldrar tp as rika ?
- Kom hem till min så får du se ifall du tycker det.
- Visst.

Dagen gick snabbt fram och det närmade sig slutet, jag och Payton körde hem till mig så hon fick se mitt hus.

Jag körde upp bilen på uppfarten och parkerade.
- WOW, jag kan inte fatta att du bor här.
- Kom så kan jag visa dig runt.
Jag började med undervåningen och visade sen mitt och Jessis egna övervåning.
- Nyp mig sa Payton.
Jag nöp henne i armen och tittade underligt på henne.
- Gud det är som i himlen det här är ju varje persons dröm hus.
Vi satte oss i soffan och började prata. Vi satt och pratade saker mellan himel och jord.
- Jo just det, min kusin ska ha en fest för han fyller år och jag vill gärna gå men jag vill inte gå ensam så jag undrar ifall du vill gå med mig ?
- Såklart jag vill, när är det ?
- Om en vecka, men du måste packa för att vi ska inte stanna i landet.
- aha okej.

Vid 8 tiden gick Payton hemma och samma minut kom mina föreldrar hem. Min brosa kom hem vid 1 tiden. Han var inte direkt så smidig när han skulle smyga upp för trappan.

När jag vaknade var klockan 1, jag gjorde mig iordning och gick sen och gjorde frukost.
Det är verkligen skönt att vara lediga på lördag och söndag.

* 6 dagar senare, 1 dag kvar tills partyt *

Jag packade det sista innan jag var redo att åka, jag vet inte riktigt vart vi ska jag har aldrig frågat henne eller vem som det är vi ska till.
- AMBER PAYTON ÄR HÄR .
- Heeej sa jag och gav henne en kram.
- Är du redo för att festa ?
- Klart, vänta jag kommer jag ska bara hämtra min väska.
Jag sprang upp och hämtade min väska och sen var vi påväg mot flygplatsen.


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0