Big or small lies are lies ♥ 31



-Hej, gumman vi måste fortsätta med att packa så det är bra om du vaknar.
Han gick ut igen, det tog några minuter innan jag gick upp ur sängen.
- Godmorgon.
- Godmorgon sömntuta.
Jag smörade 2 mackor och tog ett glas och fyllde det med Mjölk


 
Mamma och pappa försvann ut till vardagsrummet och började packa och flytta alla saker till flyttbilen.
Jag gick upp till mitt rum och förtsatte det jag slutade på igår.

Efter många timmar var mitt rum helt tomt det till och med så det ekade när man sa något.
Jag och Jessi hjälpte till mamma och pappa att flytta och städa.
- Så vad säger ni om lite chinamat ?
- Jaa, jag svälter ihjäl snart skämtade min brosa.
Mamma gick iväg och beställde mat och efter några minuter plingade det på dörren och våran mat var här.
Vi gick till det ensama bordet som stog i köket.
*Ring*Ring*
- Jag tar det sa jag och sprang till telefonen.
- Hej det är Amber.
- Hej Amb det är Chloe, jag skulle ringa dig.
- Just det, vi måste prata.
- Vad har hänt ?
- Jag ska flytta
- Va !? nej du får inte flytta vi har ju varit bästisar sedan ettan.
- Bara för jag flyttar menas ju inte att vi inte kan prata eller vara bästa vänner.

Vi stog och pratade i några minuter innan hon skulle äta. Det känndes bra att fått prata med Chloe nu är det bara Johnny kvar.
Jag har tänkt att jag inte ska berätta för Justin att jag ska flytta utan det får han se när han kommer tillbaka från sin tour.

*2 dagar senare, flytten *

Idag var det dax att flytta, jag har precis sagt hejdå till Chloe det var svårare än jag trode vi båda stog och lipade i minst 10 minuter innan vi sa hej då och Chloe gick.
Just det jag pratade med Johnny, han bad om ursäkt minst 10 gånger innan jag fick fram att jag skulle flytta och vi båda blev tysta och avslutade samtalet snabbt.
Allt hade förendrats så snabbt Jag och Johnny blev från bästa vänner till bara vänner knappt det och Jag och Chloe blev från Bästa vänner till osäkra vänner och sen var det ju jag och Justin vi gick ifrån Paret som skulle leva lyckliga i alla sina dagar till ingeting bara tårar och brustet hjärta.

- Vi åker om 1 timme ungar.
- Okej, men jag måste göra en sak innan jag åka jag kommer tillbaka i tid jag lovar.

Utan ett svar sprang jag ut och började gå mot Justin. När jag var framme slog jag in koden Justin en gång gett mig.
Jag satte mig på trappan upp till dörren, jag la lappen och halsbandet Justin gav mig i brevlådan brevid dörren där man kan lämna lappar om t.ex dem inte är hemma.
Dem har ett stort fönster man kan se in i. Jag går fram till fönstert och kollar in i vardagsrummet och kom ihåg när det var jag och Justin som satt där.
Tårarna började rinna ner för min kind och det kom bara mer och mera.
Nu klarade jag inte mer jag sprang där ifrån tillbaka till vårt hus som snart ska ägas av någon annan. Jag kommer helt klart sakna Atlanta.
- Nu kan vi åka, Mot LA.
Vi körde till flygplatsen och lämnade av bilen till en kille som ska köra den till LA medans vi tar flyget.
-
Hej, ni måste vara Oscar sa Mamma och skakade hand med honom.
- Japp, jag kommer vara framme om 1 ½ halv dag.
- Det blir jättebra.
- Så är adressen rätt sa han och visade fram ett papper för mamma.
- Japp det är rätt.
Vi sa hej då till den okända killen och började gå mot våran gate. Alla satte sig på sin plats och med tiden kom det mer och mer folk.
Mamma och Pappa satt och pratade om något konstig jobb och Min brosa satt och spelade spel på sin mobil. Jag var så rastlös så det finns inte. Jag var inte trött så jag vill sova jag orkar inte lyssna på musik eller kolla på film.
Men tillslut valde jag och försöka somna även ifall jag inte är trött men förfånadsvis så somnade jag.
- Amb vakna hörde jag Jessi säga medans han petade på mitt ben.
- Vi är framme nu.
Jag kvicknade till snabbt och kollade ut mot det land jag ska forhoppningsvis leva i många år i.
En taxi kom och hämtade oss och körde oss till vårat nya hus. WOW det var jättefint.
Både jag och Jessi sprang upp och valde varsitt rum.
Jag valde ett hyfsat stort rum med Walk in closet och en stor balkong + en egen toalett med dusch.
Vi har även en pool på baksidan och en gigantisk gräsmatta.
Det bästa med allt är att jag och Jessi får hela övervånigen för oss själv och mamma och pappa får ett sovrum där nere med några extra rum. I mitten på övervånigen fanns en Jacuzzi i mitten hur grymt är inte det ?
- Det är jättefint, tack mamma och pappa.
Jag och Jessi gick ut en sväng för att se hur vi bor och få se LA.

Justins perspektiv

Äntligen är min tour slut, just nu sitter vi i bilen påväg hem.
- Hej då Marc sa jag och hoppade ut ur bilen och tog alla mina väskor. När jag kom fram till grinden slog jag in koden och dörren öppnades, jag var först framme av alla till mitt hus.
Som alltid kollar jag den lila brevlådan där man kan skriva lappa om vi inte är hemma.
Inne i brevlådan fanns ett kuvert med mitt namn på.
Jag öppnar det och ser att Ambers halsband med en lapp.

'' Hej Justin, jag vet inte vad jag ska börja. För det första så är jag besviken på dig jag trode att jag kunde lita på dig det gjorde jag verkligen. Men när jag fick veta att du hade haft sex med Jasmine av hennes pojkvän. Där gick gränsen. Du ljög för mig och det här är inget du kan fixa Justin du har redan trasslat ihop allt. Ge upp försök inte att få tag i mig för att försöka få en chans till för det kommer aldrig att hända. Du har redan krossat mig hjärta en gång jag låter dig inte göra det en gång till.
Och jag ska flytta, det är bäst efter allt som har hänt. Försök inte att nå mig xx Amber ''

 

Hur dum får jag vara och sabbar chansen jag hade med Amber, hellre henne än Jasmine om jag ska vara ärlig.Ärligt så vet jag faktiskt inte varför jag hade sex med henne. Mest var det nog för att jag försökte glömma det som hände med Amber och Johnny.
Jag vek lappen och tog Halsbandet jag gav henne och la den i bakfickan.
Jag stog och väntade på mamma och några tårar rann ner för min kind.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0