Big or small lies are lies ♥ chapter 5

Vi körde till ett port och han slog in någon kod och vi åkte in, När vi kom ut var det ett stort vitt hus,Det var verkligen jätte fint.

- Wow bor ni här sa jag

- Yes här bor jag

Vi gick in i huset och justin visade runt i hela huset och sedan satte vi oss i justin soffa i hans rum.

Justin harklar sej och sedan kollar han nervöst på mej

- Amber börjar han.........



- Du är verkligen shjyst och jag gillar dig verkligen men jag fattar om du tycker att jag är en dryg kändis och bara tänker på mig själv men jag är inte en sån person och jag vill gärna lära känna dig sa han och kollade generat ner i soffan.

Inombords ville jag bara skrika och le som ett fån men jag försökte att se lugn ut men lyckades ändå få fram ett litet leènde.

- Justin jag kan ska vara ärlig.... jag har aldrig riktigt gillat dig och har trott att du har varit en dryg jävla kändis som är fake och bara vill ha pengar men när jag träffade dig på riktig ändrades allt, jag insåg att du bara var en 17 årig kille som hade turen att bli känd och inte alls var som jag trode och jag vill gärna lära känna dig som person.

Jag tittade upp och log stort mot honom, han tittade upp mot mig och hans bruna varma ögon kollade rakt in imot mina. Jag blev helt varm inom mig.

- Och en sak till.... jag gillar dig med.

Våra ansikten var nu bara 2 centimeter ifrån varandra och jag kunde höra hans tunga andetag.

- Vi kanske ska börja och öva sa han avbröt allt.

- Emh aa det ska vi nog.

Jag kännde hur rodnaden steg och mitt ansikte blev rött.
Vi gick igenom sången flera gånger tills allt satt helt perfekt när klockan paserade 8 gick jag hem till mig med världens största leènde på läpparna. Jag hade precis varit i Justin bibers vardagsrum det trode jag aldrig att jag skulle få göra.

När jag var hemma igen gick jag och gjorde en macka och satte mig i sängen och kollade på tv och checkade datorn snabbt. När jag var tillrekligt trött för att somna gjorde jag mig iordning och somnade snabbt efter det.

På morgonen vaknade jag och gjorde mig iordning och gick sen ner till köket och såg att det låg en liten lapp på bordet.

'' Hej älskling hoppas du har sovit gott, både jag och pappa började tidigt idag och kommer förmodligen hem ganska sent så du får gärna ta hem Chloe eller någon annan kompis. Ring om det är något.

Puss Mamma & Pappa.''

Jag gjorde iordning en macka och åt den, det var 30 minuter kvar till bussen kommer och jag hade inget att göra.

Jag bestämmde mig för att platta hårer, oftas brukar jag göra det men ibland orkar jag inte så jag sätter upp det i en slarvig tofs.

Jag gick upp till mitt egna badrum och tog fram min platttång och satte i den i kontaktutaget.

Ganska fort blev den varm och jag började att platta håret, när allt var helt platt och fint tog jag ut den ifrån uttaget och rullade ihop sladden.Nu var det bara 5 minuter kvar tills bussen kom så jag fick springa ner och ta på mig mina convers för att hinna med bussen.

Innan jag låste kollade jag så jag hade med mig allt men det hade jag inte, jag hade glömmt det viktigaste i mitt liv. Min telefon. Jag sprang fort upp för trappan och tog min mobil men när jag kom ner hade bussen redan åkt.

- Fan då.

Jag började att gå mot skolan, jag brukar oftast köra till skolan men mamma och pappa tog min bil efter att jag hade rymt till en fest jag igentligen jag inte fick gå på, så nu är jag utan bil i 1 vecka till.

Jag började att gå och gå tills jag märkte att det var en bil som körde in vid kanten precis brevid mig. Jag vände mig om för att se vem det var och såg att det var justin som satt i bilen, han vevade ner rutan och sa.

- Vill du åka med ? ser ut som du missade bussen.

- Aa , det är lugnt jag kan gå.

- Nej, men jag kan gå det är inte så långt.

- Amber det tar 30 minuter att gå och vi börjar om 10 miunter.

- Okej då men tack.

Jag öppnade dörren och satte mig brevid Justin, på vägen dit pratade vi lite om vårat uppträdande imorgon.

- Tack för skjutsen Justin.

-Det var så lite så.

Det ringde in och vi gick in i vårat klassrum, men vi hann inte så långt innan Sofie kom in i klassrummet och avbröt oss.

- Justin och Amber ni ska gå till gympasalen och repa inför imorgon.

- Okej.

Vi gick till gympasalen där alla andra stog som skulle uppträda. Många började att skrika när dem såg att Justin skulle uppträda medans jag och Justin stog och skrattade åt dem.

Först gick Amanda och Chris upp på scen som dem hade byggt upp.

- Justin och Amber gå upp på scen och förbered er.

Jag och Justin gick upp och tog varsin mick och bandet började spela musik.

Justin började att sjunga sin vers och sen sjung jag och jag måste erskänna att det lät riktig bra och dem andra stog helt förvånade.

När vi var klara klappade alla mycket och gav oss massor av komplimanger. Jag har en kännsla att det här kommer att bli grymt.



komentera gärna vad ni tycker
puss/julia(L)

Kommentarer
Postat av: Ida - Usa 12/13

braa :)

2011-08-19 @ 22:34:22
URL: http://bloggida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0