Big or small lies are lies ♥ chapter 1




Amber till höger och chloe till vänster
Fakta om Amber:
Amber är 17 år alltså lika gammal som Justin Bieber, hon är inte en belieber men hon hatar honom inte. I hennes familj har hon en mamma och pappa som hetter Julie och Jimmy och en bror som hetter Jessi fast han är inte så ofta hemma. Hon och hennes bästavän Chloe har varit bästa vänner sedan 1:an. Både Chloes och Ambers familjer är sten rika och bor i varsitt hus vid stranden.

Fakta om Justin : Han är 17 år och världs känd runt hela världen. Hans familj består av En mamma som heter Pattie och en pappa som heter Jermy, han har inga syskon förutom hans halv syskon Jazmyn och Jaxon. Pattie och Jermy är skilda sedan Justin var liten. Han har 2 bästa vänner och dem heter Seth och Taylor. (Det finns inga som heter Chaz och Ryan i den här novellen )


Ambers perspektiv

- Chloe kom.

Jag gick och satte mig på bänken 2 meter ifrån mig, när chleo hörde att jag ropade på henne slutade hon äntligen prata med några killar.

- Änltigen skämtade jag

- Omen dem ville ju prata med mig.

- Haha jag skoja bara.

Vi satt och pratade 10 minuter innan det ringde in för skola igen, vi gick till våra skåp och tog våra saker och gick till vårat klassrum.

Läraren ropade upp våra namn och sen hade hon en genomgång som sög.

- Har du hört att den där Bieber killen ska komma till stan viskade Chleo.

- Aa, alla pratar om det.

- Jag vet, undra vart han bor.

- Aa, tänk om vi får se honom. Han är faktisk ganska snygg.

- Han ser bra ut men inte mer.

- Cooper och Roberts ni får vara tysta när jag har genomgång sa våran lärare marie och alla blickar vändes mot oss och vi båda brast i skratt.

- Kvarsittning för er båda klockan 4 här.

Det ringde ut och alla sprang fram till dörren för att komma ut det trånga klassrummet. Vi skulle ha en lektion till sedan slutade alla förutom jag och Chloe som skulle ha kvarsittning. Jippie. När 20 minuter hade gått gick vi in igen och hade matte, inte världens roligaste lektion men jag hann göra 30 tal i boken.

- Så nu slutar ni.

Återigen sprang alla ut ur klassrummet, jag och Chloe försökte att smita ifrån kvarsittnigen men Marie kom och stoppade oss.

- Har ni redan glömt att ni ska ha kvarsittning ?
- Ja.
Chloe har världens bästa pokerface så hon höll sig för att inte skratta.

Marie är den stängaste läraren på skolan och vi hade oturen att ha henne som lärare, bara av att man viskade kan man få kvarsittning.

Jag satt och jobbade matte och det gick bra jag han 50 nya tal innan kvarsittningen var klar.

- Yes vi är klara

Vi gjorde en highfive och gick ut ur klassrummet,

- åh jag orkar inte gå till bilen.

- Inte jag heller, vi sätter oss här så länge.

Vi satte oss vid väggen och pratade. Men efter en stund hörde vi inte bara vi som pratade det var några andra också. Rösten kom närmare och närmare och tillslut såg vi vem det var.


Kommentarer
Postat av: Mii

bra ! fortsätt så! :-)

2011-08-15 @ 20:57:15
URL: http://justindrewbieberstorys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0