Big or small lies are lies ♥ 19

Ännu efter tio min stod fortfarande massa pappartzi runt oss och massa från skolan runt oss.Flera av pappartzina kom fram till mej och tog kort precis framför mej så att jag fick blicksten i ögat,Jag blinkade flera gånger för att kunna se klart igen.Justin klämde min hand och vi gick igenom den grupper med massa människor.När vi var igenm gröten med människor sprang vi det fortaste till toa och låste in oss på toan.





Massor av klickande hördes utanför i flera minuter tills någon hade ringt polisen så att det kom och tog bort dem
så vi kunde gå ut igen.

Dagen rullade på som vanligt vi fick massor av läxor vi skulle göra men pallar inte göra dem idag plus att jag ska träffa Johnny.

- Ska du med hem till mig Babe ?

- Nej, kan inte ska träffa en gamal kompis.

- Aha okej, vem ?

- Johnny, vi var bästa vänner men han flyttade när jag var 10 och nu är han tillbak i stan i 5 dagar så jag vill gärna träffa honom.

- Jag förstår det är lugnt vi kan träffas någon annan dag.

Jag gav honom en hej då puss och tog sen bussen mot stan, jag gick till cafèt vi alltid brukade gå till och fika. Jag har faktiskt inte varit här sedan Johnny flyttade.
Jag tyckte att det var för jobbigt att gå hit utan Johnny det var alltid vi som gick hit och pratade om våra problem.

Jag rundade det sista hörnet till Fiket och utanför stog Johnny, det blev som fjärillar när jag såg honom och båda log stort mot varnadra. Jag kunde inte hejda mig jag sprang fram till han och gav han en stor bamse kram.

Han såg precis ut som den Johnny jag kände bara lite vuxnare.

- Gud vad jag har saknat dig,

- Och jag har saknat dig.

Vi gick in och satte oss på våran ''speciella plats'', en servitör kom fram till oss och frågade vad vi ville ha.

- En cola med extra is och en stor kanelbulle sa vi i mun på varandra.

Det var det vi alltid brukade beställa.

- Så hur är det ?

- Jo det är bra bara att jag saknar dig dudå ?

- Jo det är fint, jag saknar dig kan inte fatta att vi har varit utan varandra i 7 år.

- Nä, det är helt otroligt.

Våran beställning kom in och vi båda började att dricka.

- Nu får du berätta hur går det med killarna Tinkerbell.

Tinkerbell åh jag hade nästan glömt av det smeknamnet Johnny alltid kallade mig.

- Jo det går bra, hur går det med tjejerna peter pan ?

- Bara fint har en tjej som heter Josefin just nu har du någon kille.

- Japp.

- Vad heter han då ?

- Du kommer inte att tro mig men han heter Justin Bieber.

- Ofta coolt.

Vi satt och snackade i flera timmar om tokiga saker vi alltid brukade göra tillsamans.Johnnys perspektiv

Gud vad skönt att få träffa Amber jag har saknat henne sjukt mycket.

Hon var lika vacker som då, jag har aldrig riktigt vågat berätta för henne att jag var kär i henne och är fortfarande det. Jag hade världens största crush på henne men hon hade fullt upp med andra killar så jag hade aldrig riktigt chansen att berätta men nu när jag är här igen hade jag tänkt att berätta för henne om min stora hemlighet jag har hållt hemligt för henne i 9 år.Ambers perspektiv.

Vi sa hej då och bestämmde att vi skulle träffas imorgon hemma hos mig.

Jag tog bussen tillbaka hem igen och ringde Justin.

- Hej babe.

- Hej biebs, vad gör du ?

- Inte så mycket skypar lite med Taylor och Seth du då ?

- Inte så mycket jag kom precis hem ifrån Cafèt.

- Okej, var det trevligt att träffa din bästavän igen?

- Du anar inte, vi ska träffas imorgon så vi kan tyvär inte träffa dig men vi kan väll träffas i över morgon.

- Visst, men jag måste gå nu innan Taylor och Seth freakar out för att jag inte svarar.

- Okej, puss älskar dig glöm inte det.

- Älskar dig mer puss.

Mamma och pappa var på någon konferans så jag har huset för mig själv.

Jag bestämmde mig för att ringa Chloe.

- Hej gumman.

- Hej bebis.

- Vad gör du ?
- inte mycket snackar med dig och har skit tråkigt, dusj?

- Kom precis hem, har du gjort so uppgiften ?
- Nej, jag orkar inte du `?

- Jag fattar inte vad vi ska göra.

- Det är inte så konstigt eftersom du sover på lektionerna.

- Haha ska du säga

- Du är nog värst.

- Nej det är Carl han sover jämt och sen kommer du.

- Och sen du.

Vårat dagliga tjöt höll på i lite mer en 2 timmar sen var jag så hungig så jag trode jag skulle dö.

Jag kollade i kylen men där fann jag inget jag ville äta så jag kollade i frysen och där fanns kyckling och pasta från igår.

Jag värmde på den och åt.

När det blev mörkt ute låste jag dörren och sprang snabbt upp till mitt rum eftersom jag inte vågade vara där nere själv. Jag är feg jag vet men det känns alltid som det ska komma en mördare och hoppa fram i fönstret som det alltid gör i filmer.

Jag tog en lång och härlig dusch, jag smörjde in benen i en kräm och satte på ett matchande par byxor och tröja.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0